niedziela, 24 kwietnia 2016

***

***
Czym jest uczucie?
Nie wiem.
Czym jest przyjaźń?
Nie wiem.
Czym jest miłość?
Niech każdy odkryje dla siebie.
Ja nie wiem.

„Gwiazdozbiór”
Kiedy patrzę w niebo
w każdej gwieździe
widzę cząstkę Ciebie…
Gdyby tak zamienić
gwiezdny blask
w Twoją obecność
sama stałabym się najpiękniejszą gwiazdą…

„Paradoks miłości”
Kocham Cię
przez nienawiść do siebie.
Nienawidzę się
przez miłość do Ciebie.
Twoje winy
niech będą moimi.
To takie trudne
szukać miłości
w samym sercu nienawiści.

„Motyl”
Siedzę w pustym pokoju.
Piękny, kolorowy motyl zaplątał się w firankę.
Mogłabym mu pomóc, lecz nie chcę.
Niech przynajmniej on czuje to, co ja.
Ja przecież też nie wiem,
jak wydostać się z klatki,
którą stało się moje życie.
Rozkładam skrzydła i chciałabym polecieć,
ale zimna tafla szkła oddziela mnie od wolności.
Niech będzie przeklęta delikatność motylich skrzydeł

i ta bezbronność, której nienawidzę.

Michalina Marczewska

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz